En fredag i sadeln

Igår red jag och Hannah iut igen. Den här gången blev det Forsabackarna (som Lasse älskar.... NOOT). När dom gamla herrarna hade tagit sig upp till toppen så flöt det på lite bättre än innan då dom tog myrsteg. Vi red in på Skogenvägen och när vi kom fram till en av bommarna (som var stängd med inte låst) fick jag syn på älg en bit bort. Jag bara: Waaa det är en ääälg!!! eller neee det är tvåå älgar!! Neeej tre!!!!

Det var en älgko med sina två kalvar, men som tur va sprang dom iväg och eftersom Hannah och Leon inte är lika rädda för älgar som jag och Lasse så lugnade vi båda ner oss ganska fort. Hade vi varit ensamma så hade det inte slutat lika bra.. ^^ Vi fortsatte iaf turen utan några fler möten med dom vilda djuren.

Vi red så vi kom ner vid Oxalasjön där vi tvingade i pållarna i vattnet lite och svalka benen. Det är så härliga ridvägar upp vid Forsa! Saknar dom lite grann faktiskt, men det blir väldigt långt när man rider där. Vi var ute i nästan 2,5h fast då skrittade vi ganska stor del av vägen. Det var 2 trötta hästar och 2 stela ryttare som kom tillbaka till stallet.

Leon hade en sko som bara satt på 2 söm på vänsterfram så jag och Hannah hjälptes åt att ta av den. Där fick vi använda våran tappskokompetens lite, fast inte till att slå på skon.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0