Spirit - Hästen från Vildmarken



Jag kommer aldrig tröttna på denna filmen. Jag har sett den för många gånger för att räkna och kommer se den många gånger till. Har till och med en skiva i bilen med enbart musik från Spirit, både på svenska och engelska, men jag ser helst filmen på svenska eftersom jag tycker Martin Stenmarck gör Spirits röst så bra. Men musiken överhuvudtaget är nog det som gör filmen så bra! Detta är en film som lätt får mig att börja gråta (på många ställen). Helt klart bästa tecknade filmen jag vet. Så fint att hästarna har ögonbryn :)

"Ibland måste man fråga sig själv: Är du en häst eller en mus? Och det här var en sån stund."

"Jag förstod ingenting, hon behandlade den där skinntorre tvåbeningen som en av våra egna. Kråma sig och stod i som en kärlekskrank ettåring. Det var banne mig onaturligt!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0