Hoppterapi : )

Idag har jag och Lasse haft lite hoppterapi. För dom som inte redan vet det så är jag jättefeg när det kommer till hoppning. Jag har inte hoppat bana på över ett år och det var i skolan, det är ännu längre sedan med Lasse. Förut hoppade jag kanske en gång varannan månad fast oftast bara ett hinder åt gången, men nu är jag typ för rädd.

Så idag satte jag upp et litet kryss, för dom ser så trevliga ut, och började att travhoppa det typ 3 ggr från varje håll. Lasse skötte sig och gjorde precis som jag ville, dvs han rusade INTE iväg och fattade galopp mot min vilja. Första sprången gjorde jag inte mycket utan lät honom bestämma allt själv. Men allt eftersom kändes det bättre och jag vågade faktiskt rida mot hindren, även i galopp! Glad Jenny och nöjd Lasse.

Bild från 2008 tror jag. Då var jag inte lika rädd ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0