First day of Summer?

Idag åkte jag till stallet innan lunch och red så jag skulle kunna plugga resten av dagen. Eftersom dom håller på med grävmaskinen så var enda alternativet att rida ut. Istället för att rida över vägen som jag brukar göra så ledde jag idag honom och när jag skulle sitta upp kom massor med bilar in på Kullavägen och Lasse vägrade stå still.

Tillslut parkerade jag honom bredvid en stor platt sten då stod han still tack och lov. Kände inte för att rida samma väg som alltid så jag red precis tvärtom. Dvs red upp där jag brukar komma ner och in i skogen där jag brukar komma ut. I och med att jag red baklänges fick jag galoppbacken på hemvägen istället för på bortvägen = Det går mycket fortare!!

Han stressade hem och var jättesvettig när vi kom tillbaka till stallet så då fick de bli svampen och sen gick en blöt häst ut och rullade sig i hagen innan han jagade bort Leon från lunch-höt.


Älskar bilden! "Oj vad händer därborta???"

Stygg ponnie äter träd på vägen...

"Skynda skynda skynda hem Leon äter gräs utan mig!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0