Dressyr x2

Igår och idag har jag ridit dressyr i ridhuset.

IGÅR gjorde jag lite skänkelvikningar, trav och galopp ökningar, arbete på åttvolter och galoppombyten. Det gick jättebra och jag märkte till och med av att han bjöd framåt vilket är väldigt kul! Efter passet stod jag och Johanna på varsinn sida med varsinn ryktsten på Lasse. Han är riktigt fin i pälsen nu tycker jag, speciellt efter man har ridit då han är jättelen <3

IDAG la jag fram 3 travbommar för att han skulle behöva lyfta lite på benen. Det blev en liten bana tillslut där jag travade över bommarna (som låg på långsidan) --> fattade galopp --> galopperade ett varv på volten --> Gjorde en liten båge i förvänd galopp längs andra långsidan --> avbrott till trav --> bommar osv.
I vänster varv gick det super (vi är båda starkare i vänster varv) åt höger så bytte han galopp i bågen första gången men sen lyckades jag få honom att hålla högergaloppen :) Efter ridningen blev det återigen en omgång med ryktstenen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0