Galen Poni!

Idag kom hovslagaren på besk och slog på Lasses tappsko. Hade tänkt rida men dom höll på med grävmaskinen vilket jag inte hade räknat med. När jag skulle släppa ut den lilla hästen i hagen igen tog jag vägen bakom stallet för att han inte skulle se grävmaskinen. När jag hade släppt in honom i hagen och precis skulle stänga grinden så sprang han rakt igenpm...

Som tur var hade jag ju tagit vägen bakom stallet vilket innebär att man befinner sig i en annan hage, men jag lyckades inte fånga honom förrän han hade sprungit ut ur den hagen med och in i nästa. Tack och lov hejdade han sig och sprang inte igenom staketet vid vägen (Margitte, Pralin, Shirin och Shagindy gick i hagen på andra sidan vägen). Nedrans Ponny! Imorgon ska jag rida så han blir trött och itne orkar rymma ur hagar... :)


Bild från 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0