Ännu mer badträning!

Jag och Hannah red upp till Ballasjön idag igen och badtränade lite idag med. Idag kom vi riktigt långt ut, hade nog gått längre men vi ville inte bli blöta om fötterna. Fast jag tror Hannah råkade doppa dom lite iaf. Hon rider ju i dressyrsadel och jag i hoppsadel. Först red vi ju ut på de djupa och sen inåt och travade tillbaka på det grunda, det skvätte massor med vatten! :)
När vi kom till våran älskade galoppbacke satte hästarna fart som aldrig förr. Älskar verkligen när båda ger allt i galopp uppför backen och när man ber om lite till så får man det! Det är en sådan underbar känsla att den inte ens går att beskriva ordentligt!

I torsdags köpte jag ett par nya ridbyxor och ett allround schabrak till hoppsadeln. Sadeln är ju Gold Medal och det var detta schabraket också. Det är ju 50 % rea på vissa grejer på Hööks nu och då hittade jag detta. Det hade kostat 249 kr och var nedsatt till 124 kr, det kallar jag kap! Hade aldrig lagt 249 kr på det. Ridbyxorna var dock inte på rea men dom kostade 329 kr så det var inte så farligt. Märkte dock idag när jag tog på mig dom att dom inte har något ficka att ha mobilen i. Det suger, men men får ha dom när jag rider ut med Hannah eller när jag inte rider ut.

Gold Medal allroundschabrak från Hööks

Comfort Ridbyxa CRW från Hööks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0