Bränd häst??

Idag åkte jag till stallet och hämtade sadel, träns, grimskaft, borste och hovkrats. Sedan åkte jag upp till sommarhagen och borstade min häst samtidigt som jag pratade med födelsedagsbarnet Bea i telefon. Jag hade glömt ta av mig glasögonen så innan jag skulle sadla gick jag ner till bilen och la ifrån mig dom. Jag gick tillbaka upp till hagen och lyfte upp sadeln. Då gick Lasse. Så jag fick jaga ikapp honom och tränsa. Han var inte glad men det struntade jag i :) Red ner till stallet och red lite dressyr på ängen och sedan lite inne i ridhuset. Leon och Lasse blev lyckliga när dom fick återförenas. Lasse var lite svettig under sadeln så det fick bli spolslangen och vad gör min ponny sen ?? Jo såklart rullar han sig. I ASKA!!! Min häst är inte fux längre....

Ponnylove

Hur ofta händer det att hästen rullar sig i aska...

HÄRLIGT

Jätteglad ponny

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skall vi döpa om honom till Askur eller kanske Sotis?

2011-07-14 @ 07:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0