Kallt väder medför pigga hästar!

Idag longerade jag Lasse som var riktigt piggelin och inte ville stanna alls, inte ens med inspänningstyglarna på! När jag gav kommando för galopp första gången hopade han rakt upp i luften som rena rama Lippizanaren på Spanska Ridskolan, efter det skuttet bockade han rejält. Om någon utomstående skulle sett honom idag hade dom nog inte gissat att han är 22 år gammal! Det var roligt att se men samtidigt vill jag inte att han ska hålla på så eftersom jag är rädd att han ska skada sig.
Visst är det tråkigt när det blir kallt men samtidigt är det härligt när hästarna piggnar till och blir lite glada. Det hör inte till vanligheterna att Lasse busar på det viset så man kan inte låta bli att skratta själv när man ser hur han bär sig åt :)

Är det inte härligt att se hästarna busa och bralla? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0