Måsel ab

Jag har nu jobbat i 2 dagar på min nya praktikplats, Måsel ab i Kungsbacka. Det finns 18 hästar på gården, men min handledare Amanda har både idag och igår åkte och hämtat hästar från granngårdar som hon har under träning :)
Idag regnade det hela dagen så det var allmänt olustigt att vandra mellan stallen och skrittmaskinen, men det är faktiskt roligt att släppa ut och in hästar från den.
Bussarna är det lite si och så med. Bussen på morgonen var typ 10 minuter sen och sen skulle jag åka 15.37 idag men bussen kom aldrig så fick stå där och vänta tills nästa buss kom tjugo över fyra, det var inte alls roligt i blåst och regn med mitt onda öra :/ Västtrafik ska ha stryk!! Om jag inte hade en öroninflammation så har jag det säkert nu... men men det kanske dämpas under kvällen och natten.

Detta är Henke, den häst jag tycker mest om än så länge :) Han kan ta för sig av maten själv, jättebra tycker han!

Detta är min nya lek kamrat Gottfrid! Jag lovar att han fattar exakt vad man säger till honom! Jag satt på en pall och väntade på att Amanda skulle komma tillbaka med en häst och så kollade han på mig som om han tyckte att jag var ganska tråkig då sa jag "jamen hitta något att leka med då!" Och då gick han genast iväg och nosade runt i stallet och kom sedan tillbaka med en sten som han gav till mig. Problemet löst tyckte han; nu kan vi leka.

Skrittmaskinen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0